wrecking

Beszámolók, személyes észrevételek, billy-s müfajban elkövetett balhékról

HTML

Csibészek, Foci söröző, 2012.07.14.

2012.07.15. 04:17 | caravelle | Szólj hozzá!

Jó dolog, ha az ember eljár mindenfelé és vállalja a kockázatot, hogy várhatóan nem lesz olyan vihart kavaró, fergeteges az este. Azért jó, mert így megmarad az esély, hogy mégis jól sül el a dolog és várakozáson felüli lesz a balhé. Ez pont így történt a Foci sörözőben. Találtam a Fb-on egy kallódó meghívót Pozsgai Feri barátomtól. Még délután talonba raktam, mert így a fesztivál időszakban nem bővelkedünk egyestés budapesti balhékban, gondoltam, még jól jöhet, mert a mehetnék rajtam volt. Annyi már a Lakeside-on kiderült, hogy énekes csere történt a bandában, tehát Elvis nélkül csak jobbak lehetnek. Egyszer már hallotam az új, Dorisz féle verziót, de bennem csak egy rockabilly-s laza koncert maradt meg. Kiderült, hogy valószínűleg csak a rock and roll hétvége profiljába próbáltak kicsit beilleszkedni, mert amit ezen a koncerten adtak elő, az már komoly lökdösődéseket okozhatott volna a nézőtéren. Az, hogy ez nem így történt, annak az a fő oka, hogy a kocsma és az ő előttük fellépő bandák közönsége, általában normálisnak mondott emberekből állt. Őszintén szólva, marslakónak éreztem magam, ami nem zavart, hiszen megszoktam, de egy ilyen előadást még nem néztem végig egyedüli billy-sként a tömegben. Az a helyzet, hogy a számomra eddig -legyünk őszinték- érdektelennek tartott banda, olyan változásokon ment át, hogy nem győztem csodálkozni. Dorisz hangja és indulata tökéletesen illik a billy műfajokhoz, a zene is haragosabb lett, a szövegekben ugyan még megtalálható a néhol túlspilázott szerelmi téma, de már átírás alatt vannak a cinkesebb részek. Legalábbis ez derült ki a beszélgetésünkből, bízom benne, hogy így is lesz! A lényeg, hogy abszolút wreckelhető a cucc, nekem tetszett a hangulata az előadásnak.

Nos, kedves magyar psychobilly színtér! Eddig érthető, kimondott és kimondatlan okokból, a Csibészek zenekar kimaradt a patinás, szűk, billy vérkeringésből. De ez szerintem ritka példája a helyes személy- és irányváltásnak. Jelen pillanatban, az én megítélésem szerint légüres térben lebegnek, az egyébként befogadó, rockosabb kocsmába járók és a belterjes, mindenki ismer mindenkit billy-s halmazok között. Őszintén szólva, csodálkoztam, hogy meg tudják szólítani az ő szempotjukból outsider közönséget, ám lehet, hogy rászorultságukból, vagy ki tudja miért, de sikerült nekik. Akár még vérfrissítést is hozhatnának beltenyészetünkbe, illetve a közönségbe, ha teret kapnának a mi kis megszokott köreinkben. Így most részemről egy ajánlólevelet intéznék minden érdekelt felé, hogy gondoljunk a teljesen megújult Csibészekre a koncertszervezések alkalmával!

Figyelem! A You Tube-on ne kattintsunk rájuk, tessék elmenni a legközelebbi koncertjükre, akármelyik kocsmában is lesz és tessék meghallgatni, hogy milyenek! Ha a magam, faragatlan megoldásával élnék, akkor az elmúlt két évet, úgy ahogy van, kijelölném, aztán nyomnék egy back space-t. Hajlamos vagyok elkönyvelni dolgokat úgy, ahogy elsőre megítélem, de ez most legyen kivétel!

Összefoglalva, ez nem más, mint egy barátom új bandája, amit érdemes meghallgatni!

A bejegyzés trackback címe:

https://wrecking.blog.hu/api/trackback/id/tr374657293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása